Thursday 12 April 2018

Oncolliga

VÍCTOR: Ens va explicar primer què era el tabac, les substàncies que tenien i de quines maneres et podria afectar i per últim ens va  aconsellar que no fumàssim perquè estaríem fent mal a la nostra salut i són bons per conscienciar-nos.

ANDRÉS: Jo crec que la gent que fuma per fer-se el guai són molt tontos perquè pots ser igual de guai sense fumar.

AINA: He sentit una mica de repelús perquè ens va ensenyar un pulmó normal d'una persona que havia fumat i d'una persona que havia fumat molt i tenia els pulmons tots negres i el cor se li havia sortit i trossos de pulmons que havien caigut.

HOUDA: Vaig sentir por perquè el meu pare fuma. Jo no tenia ni idea de què podia provocar, per això quan vaig arribar a casa vaig explicar tot lo dolent que tenia el tabac i ara ho està intentant deixar. CADA DIA MOREN MES DE 10.000 persones per el tabac, i el govern ho encobreix perquè sinó no tindrien beneficis econòmics.

MARIA: Em va semblar molt bé que digués que seria decisió nostre fumar o no. Ens va explicar que el tabac té més de 4.500 substàncies i que cap es bona.
Vaig pensar en la única persona de la meva família que fuma: el meu avi. El meu avi ja se li han caigut les dents del davant i a casa la meva àvia sempre fa molta olor a tabac. Per culpa d'això va tenir un infart.

SÍLVIA: Crec que la majoria dels adolescents fumen per ser més populars i fer-se els xulos i crec que per fer això no ho seran.

JUDIT: Hi han moltes coses perilloses en la vida però fumar és una cosa molt dolenta. Sé que quan algú he provoca i s'enganxa es dur que ho deixi i perquè per aquesta persona és una addicció.

ANDREA: Fumar és una cosa que podem evitar. Fumar no és beneficiós, perquè et gastes diners  en comprar el tabac i a sobre fas malbé la teva salut. Si no fumes, quan siguis molt més gran tindràs millor la teva salut i segur que no tindràs tants problemes. I a part, si fumes, el fum també perjudica a la gent amb la que estàs, i no els agradarà molt.

IKRAM: Cada deu segons una persona moria a causa del tabac. Em va fer pensar en el meu pare i en els meus tiets. M'agradaria molt que deixessin de fumar per no els provoqui cap malaltia.



MARIAM: El tabac està fet amb mata rates i amb l'esprai que mata als insectes, etc.





No comments:

Post a Comment