Sunday 17 May 2020

8 motius per sortir al carrer

8 MOTIUS PERQUÈ ELS INFANTS, ELS ADOLESCENTS                 I ELS JOVES SURTIN AL CARRER

1. Perquè la por ens paralitza, és invasiva i contagiosa. Si no l'afrontem es farà cada dia més gran dins de nosaltres i, per tant, serà més difícil de superar-la. No trauma sentir por, el que pot arribar a traumar és no sentir-se capaç d'afrontar una por. Digues a tu mateix/a:  “Jo sóc més gran que les meves pors i per això surto”.
2. Perquè tenim l'oportunitat d'entrenar el que tots els humans tenim per a superar la por, i es diu Valentia. La valentia no és no tenir por, és tenir-ne i tot i així fer-ho, i no s'ha de confondre amb la temeritat.  Digues a tu mateix/a: “Sortir al carrer seguint les normes és valentia, sortir sense complir-les és temeritat.” 
3. Si seguim les normes, pots confiar, amb més força i esperança, que tot anirà bé. Digues a tu mateix/a: “Malgrat totes les complicacions, la vida val la pena viure-la”. 
4. Hem de prendre consciència que estem vivint un procés. Quan tinguis dubtes, donat permís i reacciona de seguit. Digues a tu mateix/a: “El 93% de les pors que sentim, no passaran mai” . 
5. Per la teva salut física: L'aire sense contaminar per als pulmons, llum natural per als ulls, sol per a la pell, recuperar la musculatura mig
atrofiada. Digues a tu mateix/a: Em permeto recuperar la meva energia física caminant ràpid, corrent, pedalant, saltant...” 
6. Per la salut emocional: Respirar per a sentir-nos lliures, socialitzar saludant de lluny a les persones que ens creuem, escoltar el so de la natura per a connectar amb nosaltres mateixos, passejar per a asserenar-nos i tornar a casa amb l'energia renovada. Digues a tu mateix: “Tot això m’ho he de perdre en nom de la por?
7. Per entrenar l'agraïment i valorar el que abans donàvem per descomptat: el cantar dels ocells, la primavera explosionant, caminar sense un altre objectiu que gaudir, somriure a tot aquell que et creuis. Digues a tu mateix/a: “Que afortunat o afortunada sóc de ser aquí.”
8. Perquè els infants, els adolescents i els joves som els mestres de l'Alegria, aquella que els adults massa sovint, amb les seves presses, han oblidat de practicar. Així, quan jo, infant, adolescent o jove, surti  al carrer el gris de la ciutat s'acolorirà amb mil intenses i boniques tonalitats. Digues a tu mateix/a: “Amb la meva Alegria he aportat el meu granet de sorra perquè tot això rutlli”.
😊 Adaptació del text escrit per Cristina Gutiérrez Lestón. Educadora Emocional i directora de La Granja. Web. La granja.top 

No comments:

Post a Comment