Friday 24 November 2017

Cyberbullying

CREATE NO HATE 


2n D:


JOSEP: Això no s'ha de fer perquè a gent que ho reb ho passa molt malament. M' ha recordat a una sèrie que fan a NETFLIX.



JAIRO: El ciberbullying ho fan les persones que ens volen fer popular i li fan a les persones més sensibles o febles. M'ha recordat als dos meus cosins.

AGUSTINA: Penso que mai s'hauria d'insultar ni cibernèticament ni d'altres formes, ja que això li afecta molt a la persona que ho rep.

MARC: No pots deixar que ho facin.




VICTORIA: M'ha recordat a una sèrie que es diu 13 reasons why, que tracta d'una noia que abans de suïcidar-se fa 13 cintes i se les envia a les persones que li havien fet bullying.

ZINEB:  M'he posat molt trista i dolguda per a totes aquelles persones que els ha passat això o actualment ho estan visquent. Espero que algun dia tot canvÏ i la societat en la que vivim també.

LUCÍA: Cada vegada que l'insultaven, li sortia una ferida, que és com se sentia per dins. He pensat que aquest video és molt real, que la gent pensa que el bullying només és picant o parlant, però per les xarxes socials també es pot fer bullying. He sentit que aixó per mala sort li passa a molta gent. I aquest bullying fa igual de mal que el bullying picant o insultant.
M'ha recordat a una sèrie que és diu "13 reasons why".

JONATAN: Jo no faria el que no m'agradaria que me fessìn a mi.


BUBA: He sentit ràbia per aquella gent que fa buling sense motiu i pena per aquella gent que ho rep sense fer res.

VALENTINA: Jo tinc un grupet d'amigues, i entre nosaltres ens ajudem. Totes hem rebut bullying, elles m'ajuden i jo a elles. Gràcies a aquest grup cada vegada veig més el món de més colors a part del negre.

AINHOA: La gent a vegades no entén que és el bullying,però no es només picar,sinó parlant o amb la mirada. Em fa molt mal el cor,només de pensar en aquesta gent. Em va recordar al meu cosi que sempre li deien gros.Pero a ell li donava igual,un dia caminant em va dir,si et diuen grossa els hi dius:el meu problema físic es pot solucionar, el teu problema mental no. I ningú et tornarà a insultar.

1r A:



LAURA: La policia ens va explicar que eren les xarxes, que es un pederasta, etc.
He sentit pena per lo que estava sufrint el nen. Perquè vaig veure per YouTube una nena que sufría i li feien ....i li van fotur una pallisa i al final no podia mes i es va suicidar amb pastilles. Jo vaig sufrir una vegada. Em deien Laura, popo no juego ni con mis cosas, me robaban, m´amagavan les coses, me encerraron una vez en la clase. Pero, mai, mai, mai he fet BullyIng.

JUDIT: A les xarxes socials pots xatejar amb una persona i penjar fotos, però has d'anar amb molt compte amb qui parles les fotos que penges.
He sentit que aquell nen li estaven fent molt de mal. M'ha recordat a una amiga meva que no paren de dir-li coses desagradables, a les xarxes socials. Penso que aixó s'hauria d'acabar i abans de fer-ho hem de pensar que a l'altre persona li pot fer, molt de mal.

MARIA: Si per alguna xarxa social ens envia un missatge algú que no coneixem hem de bloquejarlo o avisar als pares. Compte amb les fotos que penjes, algú en pot fer un mal ús!
Abans de dir o fer alguna cosa has de pensar si a alguna persona li pot ofendre o fer que se senti malament. A una amiga meva li van enviar missatges que li demanaven fotos i missatges acosant-la i ella immediatament ho va dir als seus pares.
Per el Thiscrush em van començar a insultar, els hi vaig dir als meus pares i durant un temps vaig tenir l'instagram al móvil de la meva mare i sense Thiscrush.



No comments:

Post a Comment